Uuendamine: Kuidas anda vanale toolile kiirelt uus välimus!

Sel suvel on mul plaanis mitmele vanale mööbliesemele teha uuenduskuur.
Tänapäevane uus mööbel on tore, enamasti väga kerge, kaasaegne jne. Kuid mõni vana mööblitükk lihtsalt väärib uut elu, mitte prügimäge. Milleks visata ära veidi päevinäinud ent muidu väga korralik asi ja kulutada hulk raha uue peale? Vähese vaeva ja materjaliga on võimalik luua vanast midagi hoopis uut.


Oma "vana uueks" projekti alustasin ma kahe luitunud tooliga, mille katted olid kulunud ning räbalad. Aega selleks kulus imevähe. Enamus ajast kulus värvi kuivamisele.


Toolide puidust osad katsin valge värviga. Uue katte jaoks lõikasin katki oma vana trikotaažist särgi. See materjal on väga hea venivuse tõttu. Lõikasin parajad tükid, traageldasin ääred ühe pika niidiga ja sättisin riide toolile. Seejärel tõmbasin niidid krookesse, et jääks kenasti ümber tooli istmeosa hoidma.

Tegelikult oli mul soov teha seljatoe osad üle ka kraklee lakiga, mis paneb värvi pragunema, et anda toolidele selline mõnus vanaaegne ilme. Kuid kahjuks polnud mul seda lakki käepärast. Minu üllatuseks mõranes minu kasutatud värv iseenesest seljatugedel. Ja veel nii kenasti ühtlaselt.
Kui värv oli kuivanud, lõikasin sobivad salvräti motiivid ja kandsin need dekupaažtehnikaga seljatugedele. Kasutasin taas pva liimi (liim segada natukese veega!). Liim tõmmata pintliga motiivi keskosast äärte poole, nii on kõige lihtsam ja püsib kenasti paigas, ega lähe kortsu. (Salvrätil eemaldada kindlasti kõik paberikihid ja kasutada vaid pildiga paberiosa.)

Ise olen tulemusega ääretult rahul. Edaspidi on plaanis ette võtta veel köögilaud, kummut ja poja toas riidekapp.


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Terekest! Maailm on täis nii palju huvitavat, et iga päev saab midagi uut õppida. Meie suurimad õpetajad on lapsed. Meie peres kasvab kolm päiksekiirt, kolm suurt isiksust, tänu kellele on iga päev üks suur väljakutse ning seiklus. Lisaks lastele huvitun käsitööst, meisterdamisest ning paljust, paljust muust

0 comments:

Postita kommentaar